Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Benefiti praktikovanja Joge

Joga nije samo tehnika vežbanja, ona je mnogo više od toga. Može se smatrati načinom života ukoliko uđete u sve aspekte onoga što nosi sa sobom. Joga je disciplina vežbanja tela i uma kako bi oni bili u savršenom balansu. Vežbom možete dovesti u sklad ove dve energije i time možete imati razne benefite. Najočigledniji benefiti koje joga donosi su sledeći:

 

Povećava fleksibilnost

U prvim susretima sa jogom verovatno nećete biti u mogućnosti da ispunite potpuni opseg pokreta i to je u redu. Ukoliko je budete kontinuirano praktikovali primetićete napredak i poboljšanje fleksibilnosti. Mišići vam neće biti više zgrčeni i moći ćete da produbite svaki pokret. Takođe zatezanje i neprijatnost prilikom izvođenja određenih vežbi će se smanjivati. Loša fleksibilnost može prouzrokovati loše držanje tela što kasnije dovodi do raznih deformiteta praćenih bolom. Takođe sa stepenom niske fleksibilnosti lakše može doći do povrede prilikom treninga.

 

Poboljšava izdržljivost i fokus

Praktikovanjem joge ne samo da razvijate izdržljivost tela već trenirate i svoj um. Kroz jogu učite da otpuštate fizičke i mentalne blokade. Ukoliko vam je neki položaj zahtevan i reflektuje veće zatezanje potrebno je da opuštate telo i oslobađate se tog pritiska. Kada dopustite sebi da uđete u to stanje shvatićete blagodeti prihvatanja i otpuštanja. Sve više ćete se približavati prirodnom izvoru u vama i otpuštaćete sve blokade na koje budete nailazili na tom putu. Nećete dozvoliti da vam išta odvlači pažnju. Joga je jedan oblik meditacije koji vam dopušta da budete u sadašnjem trenutku i samo postojite, ne dozvoljavajući da vas poremete zvukovi ili pokreti u okruženju. Prednost je što ćete vremenom tu sposobnost pretočiti i u ostale segmente života van prostirke za trening.

 

Uči vas tehnikama pravilnog disanja

U svim vrstama treninga disanje je ključan faktor za pravilno izvođenje pokreta. Kontrakcije mišića su esencijalne za sve benefite treninga. Ako radite vežbe a ne vidite dobre rezultate može se desiti da ne znate pravilne tehnike disanja. U praktikovanju joge disanje igra veliku ulogu. Te tehnike se koriste pri izvođenju svakog položaja i pomoći će vam da vežbu uradite pravilnije, da izazovete veću kontrakciju mišića i da ojačate svoj fokus i izdržljivost u položajima. Koncetrisanjem na disanje nećete obraćati pažnju na neugodnos, zatezanje, svrab, ravnotežu, itd.

 

Otpušta stres i napetost

S obzirom da je joga disciplina svojevrstan vid meditacije ona veoma povoljno utiče na otpuštanje stresa i napetosti u organizmu. Nije neophodno udarati u džak kako bi izbacili negativnu energiju iz sebe. Uzemljenjem i smirivanjem svog tela možemo oslušnuti unutrašnje signale koje nam ono šalje i zbližiti se sa njim kako bi ga bolje razumeli. Kada se umirite, dozvolite sebi da sva napetost izađe kroz iste one kanale kroz koje je ušla. U tim trenutcima posvećujete vreme sebi i svom telu dolazeći do spoznavanja onoga što je njemu potrebno. Za vreme praktikovanja joge isključujete sve spoljne faktore i ometače koji vas svakodnevno pritiskaju, u tom trenutku ne postoji ništa sem vas. Nakon toga dan nastavljate hladne glave, bistrog uma i regenerisanog tela. Mnoge poze u jogi otvaraju vaša ramena i grudni koš, pokreću cirkulaciju u celom telu i utiču na receptore koji oslobađaju stres.

 

Poboljšava kvalitet sna

Kada se svi benefiti praktikovanja joge spoje to utiče na poboljšanje kvaliteta sna. Više elastičnosti u mišićima znači manje napetosti i zgrčenosti što ima relaksirajući efekat. Telo se lakše opušta, oslobađa se blokada i stresa samim tim san postaje jači i smireniji. Disaćete pravilnije i dublje što dodatno utiče na opuštanje tela. Lakše ćete zaspati a probudićete se rasterećeni i odmorni.

 

Na našem sajtu možete pronaći više o online Yoga treninzima!

Ostavite komentar