Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Da li su nam potrebne BCAA ?

BCAA je skraćeno od Branched Chain Amino Acids, sastoji se od tri aminokiseline a to su: valin, leucin i izoleucin. BCAA spadaju u devet esencijalnih aminokiselina što žnači da se one ne mogu proizvesti u ljudskom telu već se mogu uneti samo kroz ishranu ili suplementaciju. One se nalaze najviše u mlečnim proizvodima, jajima, soji, crvenom mesu. Dok se kroz suplementaciju primarno unose u vidu praha.

 

Postoji dvadeset aminokiselina i sve su neophodne organizmu. Od toga jedanaest aminokiselina telo samo proizvodi dok ovih devet kao što smo rekli moramo mi obezbediti telu. Ono što se dešava u organizmu prilikom unosa esencijalnih aminokiselina je vrlo zanimljivo. One prvo dolaze u jetru koja ih odmah razgrađuje. Ukoliko nema na raspolaganju neki drugi izvor energije ona će njih upotrebiti za proizvodnju neophodne energije i neće dopustiti da se one iskoriste za izgradnju mišića što nam je tokom treninga potrebno. Sa BCAA je drugačije. One se odmah odvajaju i direkno šalju funkciji mišića i rade na njihovom oporavku i regeneraciji. Kada telu obezbedimo da upotrebi BCAA tokom treninga sprečavamo razgradnju mišića i stimulišemo proteinsku sintezu. To omogućava brži i veći rast mišića. Kada telu obezbedimo ove aminokiseline nakon treninga onda pospešujemo regeneraciju mišića.  BCAA su se pokazale kao veoma bitna komponenta za efektivan rast mišića, proizvodnju energije i oporavak mišića nakon treninga.

BCAA:

Utiče na povećanje rasta mišića

BCAA leucin utiče na sintezu proteina. On to ne može učiniti u potpunosti samostalno već su mu neophodne i ostale esencijalne aminokiseline poput onih koje se nalaze u proteinima surutke i ostalim potpunim izvorima proteina. Sinteza proteina je nakon 35. godine oslabljena, zato je u starijoj dobi leucin bitan element u postizanju povoljnjog okruženja za rast mišića.

 

Utiče na ublažavanje upale mišića

Upala se može javiti od 12 do 24 sata nakon treninga i može trajati i 72 sata. Praveći mikropovrede na mišić, njemu je potrebno vreme za oporavak. Postoje razne stvari koje mogu smanjiti i ubrzati proces regeneracije mišića a jedna od njih su BCAA. One smanjuju oštećenje mišića što može ubrzati proces oporavka.

 

Povećanje energije

Kao što BCAA mogu pomoći u smanjenju bolnosti mišića tokom vežbanja, one takođe mogu pomoći u smanjenju umora izazvanih vežbanjem. Konzumiranjem BCAA ne može se dobiti nikakav dodatni nalet energije već će se telo lakše boriti sa intezivnim treninzima i umorom odvijajući procese u organizmu koje mi ne možemo videti. Telo koristi BCAA tokom treninga što smanjuje njihovu koncentraciju u krvi. Kada nivo BCAA u krvi opadne, nivo esencijalne aminokiseline triptofana u mozgu se povećava. Triptofan se u mozgu pretvara u serotonin koji doprinosi razvoju umora tokom vežbanja. Zato treba održati BCAA na visokom nivou.

 

Za najbolje performanse BCAA je najbolje konzumirati pre treninga, tokom treninga i nakon treninga po 5g. Ukoliko se radi o profesionalnim sportistima ili veoma intezivnim treninzima može se konzumirati po 10g praha.

Ostavite komentar