Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Kako da stvorite novu naviku?

Da li ste među onima koji donose nove odluke od ponedeljka? Onda nešto iskrsne pa to odložite za sledeći ponedeljak. Čak i ako krenete sa nekom novom navikom izdržite nedelju do dve i zatim odustanete. Niste jedini. To je potpuno normalno i dešava se mnogima. Razloga za to postoji više, a tiču se kreiranja novih navika. One se ne mogu izgraditi preko noći. Kreiranje novih navika možda podrazumeva zamenu starih i loših navika, novim i boljim za vas.

 

Prva stavka u kreiranju novih navika je volja. Neophodno je imati volju i cilj kojem težite. Morate tačno znati iz kojih razloga želite kreirati tu naviku i učiniti nešto bolje za sebe. On će vam služiti kao motivator tokom tog procesa. Takođe je lakše ukoliko u procesu promene niste sami već imate nekog pored sebe sa istim ciljem, istrajnim da u tome uspete. To će vam nmogo pomoći jer se nećete osećati sami i u svakom trenutku ćete imati podršku i nekog ko vas razume.

 

Često možete čuti kako je za formiranje neke nove navike potreban 21 dan. Međutim to nije moguće u tako kratkom roku. Istraživanja su pokazala da je za kreiranje nove navike potrebno najmanje 66 dana. S obzirom na naše različitosti, nekim ljudima je potrebno i do 254 dana za kreiranje novih navika. Ne dajte se obesrabriti. Nakon ovih 12 nedelja neće vam više biti teško i nećete ulagati napor pri obavljanju te navike već će ona nastupiti spontano. Međutim vreme nakon toga je za svakoga individualno kako bi se ta navika ukorenila. Zato nemojte se razočarati ukoliko nešto nakon nekoliko nedelja ne postane vaša navika. Uživajte u procesu njenog stvaranja. Takođe ne mora sve da bude savršeno . Par grešaka neće imati uticaja na nešto što želite da formirate na duže staze. Nemojte se osuđivati i kažnjavati već prihvatite činjenicu da ćete praviti greške i osmismlite strategiju vraćanja na pravi put. Ukoliko je reč o nekom specifičnom režimu ishrane dozvolite sebi da napravite obrok koji ne biste smeli. Nemojte se zbog toga osećati loše ceo sledeći dan, prihvatite to zahvalite se na tom kratkoročnom užitku i nastavite dalje sa svojim planom jer znate da je to dobro za vas. Širite vaše znaje i edukujte se u tom polju, na taj način ne će postojati stvari kojijh ćete se plašiti.

 

Promenite pogled na navike, one nisu nešto što će se dogoditi već nešto što se događa. Navike se stvaraju i za to je potrebno vreme. Za neke navike koje ste nesvesno razvili su bile potrebne godine. Ne razmišljajte o tome da samo čekate da taj broj dana istekne i da ste onda ostvarili svoj cilj već to treba postati vaš način življenja. Ukoliko krećete da trenirate razmišljajte o cilju koji želite da dostignete ali uživajte i u njegovom putovanju. Pratite sebe kroz sve faze i budite ponosni na učinke. Kada dostignete željeni cilj vaš pogled na to će se promeniti i želećete da postignete još više. Takođe možete pisati ili fotografisati faze svog napretka, one će vas motivisati a kasnije će vam služiti kao potvrda vašeg uspeha. Nakon određenog vremena vaše telo će početi da reaguje na naviku koja je u procesu stvaranja. Ukoliko se trudite da pijete više vode u početku će vam biti teško ali već kroz nedelju dana vaš organizam će vas često podsećati da mu nedostaje tečnosti u odnosu na količinu na koju ga navikavate. To ne znači da je navika u tom trenutku formirana već da telo dobija signale i šalje poruku vama. Isto je i sa obrocima u tačno određeno vreme u toku dana. Ukoliko je vaš doručak svako jutro u 8 sati, a jedan dan to ne bude slučaj, telo će vam već u 9 sati staviti do znanja da ste zaboravili na doručak.

 

Pokušajte da slušate svoje telo i da što više olakšate sebi prilikom stvaranja novih navika. Na primer ukoliko krećete sa treninzima pronađite termin koji vam najviše odgovara i kada će vam biti najjednostavnije da ga ispunite. Jedan od saveta je da trening bude prva stvar koju uradite ujutru. Možete čak i unapred, pred spavanje pripremiti odeću za trening na vidljivo mesto da kada ustanete je odmah ugledate, motivišete se i lakše spremite za trening. Tada nemate vrmena da razmišljate o tome da li vam se na trening ide ili ne, već ćete spontano navući odeću i odraditi trening. Ukoliko vam je lakše u početku možete raditi kućne treninge kako bi zahtevali još manji angažman i kada primetite njegove benefite vrlo rado ćete na trening odlaziti u omiljenu teretanu, park ili sportski centar. Međutim ukoliko jutro nije vreme za vas probajte da što manje razmišljate o tome i odredite vreme treninga za svaki dan. Čak i onih dana kada vam se nikako ne ide, skupite poslednji atom snage i motivacije a posle ćete se osećati mnogo bolje i energičnije.

Ostavite komentar