Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Koji su sve benefiti od preskakanja vijače

Da li ste znali da preskakanjem vijače ostvarujete bolje performanse nego džogingom?

 

Možda vam deluje naivno ali to parče kanapa ili gume može učiniti čuda za vaše telo. U sportu se najviše koriste gumene ili plastične vijače jer su lakše za upotrebu, daju vam veću preciznost i bolje manevrisanje.

 

Prednost je to što je možete koristiti svuda. Lako je prenosiva jer ne zauzima puno mesta. Možete je koristiti na otvorenom i u zatvorenom prostoru. Efikasno i brzo topi kalorije tako da ste za 15-20 minuta uradili dobar kardio trening. Ne oduzima puno vremena i možete je preskakati ujutru pre posla, na pauzi od posla ili uveče dok u pozadini gledate vašu omiljenu seriju. Ukoliko imate decu i njima može biti zanimljivo tako da za ovaj kardio ne morate sprovoditi čitavu organizaciju kako biste mogli sami u miru da odradite trening od sat vremena. Nije potrebno da osmišljavate poseban plan treninga svaki put kako biste imali najbolje rezultate. Takođe zbog lakoće njegovog izvođenja nije vam potrebna dodatna motivacija pred svaki trening. Zamislite da pola sata trčanja možete zameniti preskakanjem vijače u jednom mestu. Zvuči dobro.

 

U početku će vam možda biti izazovno dok se ne naviknete i ne savladate u potpunosti tehniku preskakanja. Doduše skoro svi smo se sa tim susreli u osnovnoj školi. Preskakanje vijače spada u one stvari koje se jednom nauče i ne zaboravljaju. Ukoliko ranije niste učili ili vam je ipak teško da savladate preskakanje, možete prvo vežbati odvojene pokrete. Samo pokret zgloba i ritam preskakanja. Onda ta dva elementa spojite u celinu. Kada savladate osnovnu tehniku kasnije je možete nadograđivati. Postoji više vežbi za preskakanje vijače koje možete kombinovati kako bi vaš kratki trening učinili dinamičnijim i izazovnijim. Za osnovnu tehniku preskakanja nije potrebno da skačete visoko od zemlje. Pravite minimalna odskakivanja sa obe noge u isto vreme i koncentrišite se na okretanje vijače. Možete preskakanje koristiti samostalno, kombinovati sa određenim vežbama ili ga uvrstiti u svoj redovni trening umesto trake za trčanje ili neke druge kardio vežbe. Ukoliko ste koristili vijaču samostalno kao vežbu dvadesetak minuta i želite taj trening malo unaprediti možete je kombinovati sa određenim vežbama. Recimo dvadeset sekundi preskakanja vijače zatim pauza 10 sekundi pa dvadeset sekundi jumping jack vežbe. U sledećoj seriji to mogu biti čučnjevi, obični ili sa skokom, trčanje u mestu sa podignutim kolenima ili bilo koja vežba koja će aktivirati celo telo. Dvadeset sekundi vijače, deset sekundi odmora i dvadeset sekundi kardio vežba za zagrevanje. Ponavljajte taj ciklus dvadeset minuta umesto redovnog preskakanja vijače i ostvarićete još bolje rezultate.

 

Preskakanjem vijače ostvarujete mnogobrojne benefite. Neki od njih su :

 

Povećavate koordinaciju

Preskakanje vijače je multifunkcionalna vežba u kojoj je potrebno da se koncentrišete na više stvari u isto vreme. Morate obratiti pažnju na intezitet, brzinu i visinu skokova kao i brzinu i tehniku okretanja vijače. Čak i kada se koncentrišete samo na jedno, vaš mozak obraća pažnju i na drugu radnju. Na taj način razvijate vašu koordinaciju. Pogotovo kada uspete da savladate i neke komplikovanije tehnike preskakanja vijače.

 

Štiti vas od povrede

Trčanjem i aktivnim sportovima se vrši pritisak i stalno opterećenje na zglobove, na taj način se prave mikropovrede. Redovnim praktikovanjem preskakanja vijače jačate mišiće stopala i oko vaših zglobova. Na taj način smanjujete mogućnost od čestih povreda zgloba iz razloga što je taj deo kod većine ljudi osetljiv jer se ne radi na njegovom jačanju.

 

Sagorevate dosta kalorija

U poređenju sa 30 minuta džoginga, preskakanjem vijače možete sagoreti više kalorija. Za jedan minut skakanja možete sagoreti preko 10 kalorija što znači da za dve serije od po 10 minuta možete sagoreti preko 200 kalorija. A pritom niste morali da trošite novac na skupu opremu, članarinu, i trošite vreme za odlazak u teretanu.

Ostavite komentar