Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Pozitivni efekti treninga na depresiju

Prema analizama svetske zdravstvene organizacije oko 322 miliona ljudi na svetu živi sa depresijom. To je 4 procenta svetske populacije što je čini najčešćim poremećajem mentalnog zdravlja. Između 2005. i 2015. godine, stope depresije porasle su za više od 18 procenata. Ljudi koji imaju depresiju imaju veći rizik od razvoja brojnih hroničnih bolesti, uključujući kardiovaskularne bolesti, dijabetes tipa 2, pad kognitivnih sposobnosti i osteoporozu. Treba spomenuti ćelijske upale, o kojima malo ljudi zna. Akutne upale se javljaju nakon lakših povreda ili infekcija i karakteriše ih crvenilo, otok ili groznica. Hronične upale se javljaju na ćelijskom nivou kao posledica unutrašnjih ili spoljašnjih stresora i često je „nevidljiva“. Hronična upala je odgovorna za mnoge bolesti uključujući i depresiju. IL-6 je višefunkcionalni gen u ljudskom telu. On je prisutan i kao gen koji daje imunološki odgovor na bolesti kao što su dijabetis, multipla sklerozu, alzhajmerovu bolest, artritis, rak prostate ali i nama najbitnije depresije. Ovaj gen se oslobađa tokom kontrakcije mišića, tada se ponaša kao hormon i ima protivupalno dejstvo. Iako je gen IL-6, u svojoj protivupalnoj funkciji detektovan prilikom svih vrrsta fizičke aktivnosti, kontrakcije mišića su najviše zaslužne za prisustvo ovog gena u toj funkciji.

 

Prema mnogim istraživanjima fizička aktivnost pozitivno utiče na ublažavanje, čak i otklanjanje depresije. Tokom treninga, pogotovo onih intezivnih dolazi do lučenja endorfina. Nakon čega možete osetiti nalete pozitivne energije, ushićenost i veliku količinu elana. Ti osećaji nadjačavaju potencijalni umor i iscrpljenost nakon napornog treninga. Iz tog razloga trening vam može pomoći da se osećate bolje. Takođe učiniće da se osećate produktivno jer ste uradili nešto za sebe i svoje zdravlje. Imaćete više energije i bićete motivisaniji. Ukoliko trening uradite ujutru ta pozitivna energija se može zadržati i pratiti vas kroz dan. Na taj način vežbate svoju psihu da se suoči sa napornim fizičkim izazovom te će vam jednostavnije obaveze u toku dana lakše ići od ruke. Treningom pored poboljšanja kondicije i fizičkih performansi menjaće se i vaš fizički izgled. Postaćete zadovoljniji svojim telom a to će se pozitivno odraziti na vaše samopouzdanje.

 

Nemate energije ni motiva da ustanete iz kreveta? Morate olakšati sebi tako što ćete zacrtati manje zadatke kako ne biste osećali preveliki pritisak i odgovornost. Ne zelite da se opteretite obavezama koje znate da ne možete ispuniti i zatim samo pokrenuti točak nezadovoljstva i bezvrednosti. Vi to možete! Ako ste sada ovde i ovo čitate načinili ste prvi korak i već ste na pola puta. Svaka čast! Počnite od malih aktivnosti. Naterajte sebe da obučete opremu i izađete da prošetate. Učinite to sad, odmah. Učiniće da se odmah osećate bolje i da ste uradili veliku stvar. Takođe dobro je stvarati  navike i rutine kojih ćete se pridržavati. Odredite doba dana i vreme koje ćete posvetiti fizičkoj aktivnosti i držite se toga. Stvaranje rutina će vam pomoći da ostanete aktivni tokom celog dana i ne dozvolite sebi da upadnete u samodestruktivni ciklus a i ako se to desi to je u redu i trajaće kraće. Možete pronaći inspiraciju u mnogim ljudima iz fitnesa koji su bili na istom mestu gde se sada vi nalazite. Na taj način videćete da vas neko u potpunosti razume i da niste sami u svemu tome.

Ostavite komentar