Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Zašto je magnezijum važan?

Magnezijum je jedan od esencijalnih minerala koji su potrebni vašem telu. Igra važnu ulogu u zdravlju vašeg tela i mozga. Međutim čak i ukoliko se zdravo hranite možda ne unosite dovoljnu količinu magnezijuma. To je mineral koji se nalazi u zemlji, moru, biljkama, životinjama i ljudima. Oko 60 procenata magnezijuma iz vašeg tela se nalazi u kostima dok je ostatak u mišićima, mekom tkivu i tečnostima uključujući i krv. Magnezijum je potreban za rad svake ćelije u vašem organizmu. Jedan je od faktora brojnih enzimskih reakcija, uključujući energiju metabolizma, rast ćelija, glikolizu, sintezu proteina. Magnezijum deluje kao primarni izvor energije, neophodan je za mnoge fiziološke funkcije uključujući provodljivost nerava, kontrakciju mišića i regulaciju krvnog pritiska.

 

Vežbanjem telo pokreće magnezijum da hrani mišiće. Na taj način magnezijum iz organizma se preusmerava na tu funkciju. Tokom treninga telo se izlaže odeđenim naporima i stvaraju se mikro povrede na mišićima. Izmeđuostalog magnezijum može pospešiti regeneraciju mišića. Nedostatak magnezijuma kod sportista pri intezivnim treninzima može dovesti do vrtoglavice, visokog krvnog pritiska ili mučnine. Iz tih razloga dnevne preporučene doze magnezijuma mogu biti nešto veće za sportiste i aktivne rekreativce. Previše ili premalo proteina može da bude jedan od razloga nedovoljne apsorpcije ovog minerala, takođe tu tendenciju ima i alkohol. Postoje istraživanja koja navode da magnezijum može uticati na performanse pogotovo kod sportista koji se bave nekim od sportova izdržljivosti.

 

Hrana sa najvećim procentom magnezijuma su semenke (bundeve, suncokreta, lubenice, lana, susam), orašasti plodovi  (badem, brazilski orah), brokoli, spanać, kakao, itd. Takođe ga možete uzimati kao dodatak ishrani putem suplemenata što savetujemo da se konsultujete sa lekarom. Teško je uneti dovoljnu količinu magnezijuma putem hrane pogotovo kada su sportisti u pitanju ali suplementaciju možete uzimati samo u dogovoru sa lekarom u zavisnosti od vaših potreba i rezultata. Prekomerna doza magnezijuma kroz suplemente može biti opasna za nekog ko ima problema sa bubrezima jer se putem njih mogu izbacivati prekomerne doze ovog minerala.

 

Magnezijum može uticati na:

 

Redukovanje krvnog pritiska

Uzimanje dovoljne količine magnezijuma može uticati na smanjenje nivoa krvnog pritiska. Istraživanja pokazuju da se smanjenje krvnog pritiska dešavalo kod ljudi sa povišenim krvnim pritiskom dok na one sa normalnim nije uticalo na taj način.

 

Povećanje energije i raspoloženja

Neke studije povezuju nizak nivo magnezijuma sa depresijom što je navelo istraživače na razmišljanje da li bi dodavanje ovog minerala uticalo na rešavanje tog stanja. Ali dovoljne količine magnezijuma u organizmu svakako obezbeđuju odličan rad svih ćelija i funkcija u organizmu, stoga možete primetiti poboljšanje energije i raspoloženja.

 

Kontrolu šećera u krvi

Insulinska rezistencija je jedan od vodećih uzroka dijabetesa tipa 2. Karakteriše je oštećena sposobnost ćelija mišića i jetre da pravilno apsorbuju šećer iz krvotoka. Sa ovim se susreće veliki broj žena. Visok nivo insulina dovodi do izbacivanja magnezijuma kroz urin. Na taj način telo stvara deficit magnezijuma. Unošenjem odgovarajuće doze magnezijuma u skladu sa vašom insulinskom rezistencijom možete uticati na rešenje tog problema.

 

Smanjenje rizika od srčanih bolesti

Nedostatak magnezijuma može uticati na rizik od srčanih bolesti jer utiče na kontrolu šećera u krvi i krvnog pritiska. Unošenjem dovoljne doze ovog minerala pozitivno se utiče na rešenje problema sniženog krvnog pritiska, nivoa holesterola, dijabetesa tipa 2.To znači da uzimanje dodataka magnezijuma kod ljudi koji imaju manjak može uticati na smanjenje rizika od srčanih bolesti.

 

Redukovanje migrene

Migranske glavobolje su bolne i iscrpljujuće. Često su praćene mučninom i vrtoglavicom sa osetljivošću na svetlost i buku. Istraživanja pokazuju da neki ljudi sa migrenom imaju nedostatak magnezijuma iz tog razloga se veruje da on može uticati na poboljšanje pa čak i izlečenje od migrene.

Ostavite komentar