Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Zašto je važna hidratacija tokom treniga?

Znamo da voda čini između 50 i 60 procenata ljudskog tela. Iz tog razloga ona igra vežnu ulogu u mnogim funkcijama našeg organizma. Tokom treninga može doći do gubitka velike količine vode prilikom znojenja i disanja, čak i do dve litre za sat vremena. Ukoliko ne nadoknadite taj gubitak može doći do dehidratacije. To može uticati i na vaše zdravlje generalno i na performanse tokom treninga. Hronična dehidreiranost može uticati na stvaranje bola u leđima, glavobolje, depresije, visokog krvnog pritiska, digestivnih poremećaja, gojaznosti, prevremenog starenja, problema sa bubrezima, hroničnog umora, a možda čak i do dijabetisa i bolesti srca.

 

Ono o čemu možda ne razmišljate jeste da je potrebno da budete hidrirani i pre treninga, pogotovo pri visokim temperaturama. Ukoliko ste dehidrirani pre početka treninga vaše srce će morati da radi više nego obično. Nedovoljna hidriranost pre treninga će uticati na vaše performanse tokom treninga a može prouzrokovati čak i izazivanje toplotnog udara. Iz tog razloga važno je da pre treninga unosite dovoljnu količinu tečnosti kako biste mogli da izvučete maksimum iz svakog treninga i kako bi se dobro osećali tokom njegovog izvođenja. Ukoliko ne prijete dovoljno tečnosti to može uticati na vaše zdravlje iz mnogo aspekata. Unošenjem vode u vaš organizam pospešujete njegovo čišćenje. Stepen dehidriranosti možete proveriti naspram boje urina. Svetao urin znači da unosite doboljno tečnosti dok najtamnija nijansa pokazuje visok nivo dehidriranosti. Takođe bitno je hidrirati se i nakon treninga jer je vašem telu i mišićima potreban oporavak. Prirodno je da telo u tim trenucima zahteva pojačanu hidrataciju. Na taj način nadomestitćete izgubljenu tečnost a što je pre nadoknadite pre će se mišići regenerisati.

 

Uticaće na vaše performanse

Hidratacija vam pomaže da vaši mišići ne budu napeti kako biste sprečili grčeve koji će uticati na vaše performanse. Mišićne ćelije su sačinjene od skoro tri četvrtine vode. Ukoliko vam nedostaje tečnosti osetićete napor u mišićima. Optimalnim češćim unosom manjih količina tečnosti, umesti većim a ređim, će vam pružiti veće šanse da ostvarite ciljeve vežbanja.

 

Štiti vašu telesnu temperaturu od prekomernog zagrevanja

Kada ste dehidrirani a imate intezivan trenig vašu telesnu tepreaturu nema šta da spusta na optimalni nivo. U tim situacijama može doći do prekomernog zagrevanja, što nikako nije dobro. To će imati loš efekat na vaše performanse tokom treninga. Unošenjem relativno hladne tečnosti tokom treninga spuštaćete tempraturu vašeg tela ravnomerno do željenog nivoa. Koliko vode bi trebalo unositi tokom treninga zavisi od toga koliko se znojite i koliko traje vaš trening. Krupniji ljudi se znoje više, kao što se muškarci više znoje od žena. Takođe na to može uticati godišnje doba i okruženje u kojem trenirate kao i intezitet treninga. Ukoliko osetite žeđ vaše telo je u tom trenutku već dehidrirano.

 

Utiče na vaše raspoloženje

Ukoliko ste dehidrirani pogotovo pri visokim temperaturama vaše telo neće imati dovoljno energije jer crpi snagu kako bi nadomestilo nedostatak tečnosti. To može uticati na energiju koja vam je potrebna za obavljanje svakodnevnih aktivnosti a pogotovo napornih i iscrpljujućih vežbi. Takođe zbog toga može uticati i na vaše raspoloženje.

Ostavite komentar