Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Zašto je važno imati plan?

Da biste uradili nešto povodom svojih želja morate imati konkretan cilj inače ćete samo nastaviti sanjariti iz fotelje. Cilj je nešto što želite da postignete u konkretnom vremenskom periodu. Ciljevi su odlični motivatori u razvoju. Takođe utiču na samopouzdanje jer njima možete izmeriti vaš napredak i dostignuća. Da bi se nešto što želite ostvarilo morate preduzeti neku akciju. Kada imate jasno definisan cilj ona trebate napraviti konstruktivan plan koji će vas do tog cilja dovesti. To je prva akcija koju ćete preduzeti i već ćete se osećati uzbuđeno oko toga. Ovo možete primeniti i na sve ostale aspekte života ne samo u fitnesu. Dakle uzmite papir i olovku.

 

Da li se nekad osećate kao da stojite u mestu? Niste svesni svog napretka. Niste sigurni da li idete u dobrom smeru, kuda vas to vodi i kad ćete videti rezultate. To se dešava kada nemate jasno određen cilj kojem težite i ne znate šta tačno želite da postignete. Takođe ne možete izmeriti napretke kada nemate početnu tačku po kojoj ćete se ravnati. Sa jasnim ciljem bićete produktivniji jer ćete se na neki način obavezati sami sebi i bićete istrajniji. Ono što će vam pomoći u kreiranju cilja je primena SMART metode. To znači da formirate cilj koji će biti PRECIZAN, MERLJIV, DOSTIŽAN, RELEVANTAN i VREMENSKI OGRANIČEN. Na taj način formiraćete realan cilj koji možete ostvariti u skladu sa rokom koji ste sebi zadali i moći ćete da pratite i upoređujete rezultate.

 

Odredite precizan cilj

Odredite sebi i zapišite šta tačno želite postići. Kako želite da vaš dan izgleda, u kojoj meri će treninzi biti prisutni u vašem životu, kako želite da se osećate za godinu dana i kako želite da izgledate. Razmislite zašto to želite. Da li da bi se osećali bolje, da bi bili zdraviji, da bi imali više kondicije, da bi rešili problem bola u leđima ili nekom drugom delu tela, da bi redukovali telesnu tešinu, da bi počeli da se takmičite ili ostvarivali još bolje rezultate? Kada formirate krajnji cilj njega treba razložiti na više manjih ciljeva. Detaljnije u delu o vremenski ograničenim ciljevima.

 

Vaš cilj mora biti merljiv

Kada budete precizno odredili smernice kojih ćete se držati bićete motivisaniji za ostvarivanje vašeg cilja. Postaće vam opipljiv i moći ćete već da osetitie kako je to ostvariti ga. Uživaćete u procesu i radovaćete se svakom preseku stanja. Razlozi zbog kojih se veliki cilj razlaže na više manjih ciljeva je taj da bi bili sigurni da ste i dalje na pravom putu, da bi mogli sa sigurnošću da pratitie napredak i da ga upoređujete. Ukoliko vidite da idete krivim putem efektivnije je promeniti plan kada ste na njega potrošili samo mesec dana a ne celu godinu. Nemojte se obeshrabriti ako rezultati nisu baš onakvi kakvi ste očekivali. Osvrnite se na taj period i zapitajte se da li ste sve radili kako treba i da li ste dali svoj maksimum. Ako je tako i vidite neki napredak ne odustajte, tempo napredovanja se ne može previše precizno odrediti. Bitno je da budete iskreni prema sebi i ukoliko smatrate da ste nešto mogli bolje primenite to.

 

Bitno je da cilj bude dostižan

Nemojte biti previše nerealistični pri formiranju cilja. Vodite se realnim mogućnostima. Kada vidite manje napretke koje je lakše ostvariti bićete sve vreme motivisani za postizanje što boljih rezultata. Takođe slušajte svoje telo i ne bude previše strogi prema njemu. Normalno je da na polovini puta ili u nekom trenutku dođe do opadanja motivacije. Ne krivite sebe. Dajte vremena da se vratite na pravi put. Odmorite nekoliko dana, radite stvari koje vas ispunjavaju, napunite baterije i podsetite se šta ste sve prošli da stignete dotle i zašto ste na tom putu. Ne zaboravite da pohvalite sebe.

 

Bez relevantnosti nema uspeha

Morate to svarno jako želeti. Uvek se podsećajte koji je to razlog zbog kog ste počeli. Istražujte, pričajte sa nekim ko je stručan u tome kako biste bili informisaniji i mogli da raspolažete svojim znanjem. Kada vam opadne motivacija uvek se vraćajte na to zašto želite ostvariti taj cilj i šta će vam sve to doneti.

 

Vremenski rokovi će vam postati najbolji prijatelji

Da bi cilj bio realan morate ga staviti u određeni vremenski okvir. Kao što smo rekli neka to bude prvo godinu dana a zatim to razložite na manje ciljeve na pola godine, tri meseca i mesec dana. Počnite od najkraćeg cilja i osmislite koje ćete sve korake preduzeti kako biste ga ostvarili. Koliko često ćete trenirati, koja će to vrsta treninga biti, koje grupe mišića ćete raditi određenog dana, itd. Obratite pažnju da se svi koraci međusobno slažu i dopunjiju kako bi vas doveli do cilja. Na primer ukoliko želite smanjiti telesnu težinu obratite pažnju da imate dovoljno kardio treninga jer ukoliko budete radili samo vežbe za izgradnju mišićne mase možda će rezultati biti drugačiji nego što ste očekivali. Idealno bi bilo da se konsultujete da nekim ko je stručan kako bi vam mogao propisati plan koji će dati najbolje rezultate za vaš cilj. Takođe pozabavite se planom ishrane, napravite nedeljni plan ili barem obratite pažnju na unos makronutrienata. Kontrolišite i koliko tečnosti unosite svaki dan. Uz primenu ove metode imaćete fenomenalne rezultate i više nećete praviti pauze i počinjati svakog ponedeljka iznova.

Ostavite komentar