Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Zašto je važno istezati se?

Neki ljudi istezanje vezuju samo za gimnastiku, trčanje i slične aktivnosti. Međutim istezanje je nešto što je potrebno svima koji su fizički aktivni kako bi zaštitili svoju mobilnost. Istezanje drži mišiće jakim, fleksibilnim i zdravim a svima je potrebna ta fleksibilnost kako bi postigli maksimalan opseg svih pokreta. Bez nje mišić se skraćuje i postaje napet. Kada u takvom stanju aktivirate mišiće oni su slabi i nisu u mogućnosti da odgovore na zadati zadatak. To vas izlaže riziku i povredama mišića.

 

Benefiti istezanja su sledeći:

 

Povećavate fleksibilnost

Kada se istezanje radi pravilno i u kontinuitetu jedna od najboljih stvari koju ćete njime postići jeste povećanje fleksibilnosti. Kada je mišić fleksibilan to smanjuje mogućnost od povrede zglobova, ligamenata, kostiju i samih mišića.

 

Povećavate opseg pokreta

Istezanjem postajete mobilniji jer mišići više nisu napeti i u grču. To znači da je opseg vaših pokreta veći što vam pomaže u treningu da postignete maksimalnu slobodu pokreta.

 

Pomažete otpuštanju stresa

Istezanjem mišića radite na njihovom opuštanju i regeneraciji samim tim to utiče i na vaše mentalno stanje. Vaš mozak dobija informacije opuštalja koje dalje emituje na ceo organizam. Pročišćavate um i prepuštate se osećaju. U tom trenutku otpuštate sve blokade kako fizičke tako i psihičke. Otpuštaju se grčevi u vašim mišićima ali i napetosti u vašoj svesti tj stres.

 

Povećavate dotok kiseonika

Istezanjem povećavate protok krvi u mišićima što će uticati na primanje više kiseonika mišićima. Zbog toga mišić će biti više nahranjen i lakše će se oporaviti. Takođe možete primetiti povećanje energije jer ste istezanjem pokrenuli cirkulaciju. Kiseonik se brže širi u sve delove tela ono se budi a vi osećate pojačanu energiju.

 

Postajete izdržljiviji

Istezanjem dajete vašem telu i mišićima zasluženu nagradu koja ima pozitivan uticaj. Posle konstantnih napornih i intezivnih treninga telo može biti umorno a mišići istrošeni. Istezanjem pomažete njihovoj regeneraciji i tako ojačavate telo. Samim  tim ono postaje izdržljivije na nove napore koji mu predstoje. Takođe s obzirom da je svako istezanje na granici bola, u zavisnosti od stepena stegnutosti vaših mišića, jačate svoju snagu volje a to prenosite i na izdržljivost tela.

 

Ukoliko sedite ceo dan ili imate bol u leđima prijaće vam i mnogi ljudi praktikuju istezanje. Jer ono trigeruje mišiće da popuste zgrčenost  i opuste se. Međutim ono neće na duge staze rešiti problem bola u leđima, osim što će pomoći trenutnom otpuštanju bola. Potrebno je te mišiće aktivirati u zavisnosti od dijagnoze uzroka bola. Kada u tom slučaju esencijalni mišići ojačaju oni će preuzeti teret i pritisak, popraviće držanje i sprečiti mogućnost nastajanja deformiteta. Iz tog razloga u ovom slučaju nije dobro raditi samo istezanje jer se tada mišić samo opušta i postaje flesibilniji. Ako ne radite na tome da ga ojačate on postaje slabiji radeći samo istezanje.

 

Kao masža i zagrevanje tako i istezanje treba da bude astavni deo svakog vašeg treninga. Ono takođe ne zahteva puno vremena, možete izdvojiti 10 minuta na kvalitetno istezanje i to će biti dovoljno da pomogne vašim mišićima da se lakše regenerišu. Ne trebate pogoditi sve mišiće već određenje važne grupe. Fokusirajte se na noge, trup, ramena i ruke. Ostanite u svakom položaju od 30 do 60 sekundi, kako bi se iskoristio maksimalan efekat istezanja u tom položaju.

Ostavite komentar