Non Stop Fitness Online | Online fitnes platforma

Zašto je važno zagrejati se pre treninga?

Ukoliko ste vi među onima koji ne praktikuju ili ponekad preskoče zagrevanje pre treninga ostanite i pročitajte do kraja zašto je jako bitno ne izostaviti zagrevanje pre svakog treninga. Ono vam oduzima samo nekoliko minuta a čini velike promene u vašoj pripremi celokupnog organizma za trening koji sleduje.

 

Mnogi ljudi brkaju zagrevanje i istezanje. Nije dobro raditi vežbe istezanja pre treninga kada su mišići hladni. Možete uraditi masažu rolerom kako bi pokrenuli cirkulaciju i aktivirali mišiće i zatim preći na zagrevanje. Za zagrevanje možete izdvojiti deset minuta i to će biti sasvim dovoljno. Ukoliko planirate neki zahtevniji trening onda bi i zagrevanje trebalo biti duže proporcionalno težini teninga. Ono je zapravo priprema tela i mišića na napore koji ga očekuju kako bi se izbegle moguće povrede.

 

Zagrevanjem povećavate temperaturu tela

Povećanjem telesne temperature povećava se i temperatura samih mišića. To dovodi do brže i efikasnije kontracije vaših mišićnih vlakana. Zbog povećane kontrakcije mišići imaju bolje predispozicije za relaksaciju što je ključno za što efikasniju upotrebu mišića jer su više opušteni i manje napeti. Temperatura krvi raste dok putuje kroz mišiće. Kako temperatura krvi raste, vezivanje kiseonika za hemoglobin slabi. Na taj način je kiseonik lakše dostupan mišićima koji su aktivni, što može poboljšati izdržljivost.

 

Zagrevanjem utičete na bolju pokretljivost i fleksibilnost

Dakle zagrevanjem se povećava protok krvi u mišićima i povećavate njigovu elsatičnost samim tim mišići postaju fleksibilniji. Zagrevanjem smanjujemo mogućnost pregrejavanja i pucanja mišića. Takođe povećavamo fleksibilnost i opsek pokreta samim tim izbegavamo povrede.

 

Zagrevanjem se pripremate psihički za trening koji predstoji

Vreme koje koristite na početku treninga za zagrevanje je vazno i za vašu mentalnu pripremu. Možete ga iskorititi kako bi razmislili o tome šta ćete raditi tokom treninga, na šta ćete staviti akcenat i koji je vaš stepen fizičke spreme. Na taj način smanjićete mogućnost odustajnja i bodrićete sebe mentalno kroz čitav trening jer ste odvojili vreme da obratite pažnju na njegovu strukturu i cilj. Time jačate motivaciju i fokus koji su vam neophodni tokom treninga.

 

Zagrevanje treba započeti nežnom vežbom koja će pokrenuti celo telo i temperaturu mišića. Zatim napredovati do dinamičnih vežbi koje će vam povećati krejnje opseg pokreta.Tokom zagrevanja vaš puls treba da se povećava kako bi vas pripremio za vežbanje. Na primer krenite sa hodanjem nekoliko minuta i ubrzavajte do trčanja. Nakon nekoliko minuta trčanja vaš puls i temperatura bi trebalo da budu povišeni. Zatim možete početi sa vežbama koje angažuju ceo core bez obzira koju ćete grupu mišića raditi na tom treningu. Možete početi od glave i vrata pa sve do skočnih zglobova i stopala. Za kraj zagrevanja možete uraditi dinamičnije vežbe kao što su niski ili visoki skip, glute bridge, walk out push ups, itd. Nakon toga vaše fizičke performanse su potpuno spremne za sve vrste treninga.

Ostavite komentar