Kako da maksimalno razvijete svoje mišiće?

Kao što znate nadogradnja mišića nije jednostavan proces i za to je potrebno dosta faktora. Neophodno je da radite stvari u korist razvoju mišića. Dok neki nesvesno čine štetu celom tom procesu. Zato je važno znati koji su to najbitniji faktori koji utiču na pravilan maksimalan razvoj vaših mišića.

 

Potrebno je da prilagodite način života potrebama koje će biti najbolja potpora za najefikasniji razvoj vaših mišića. Ukoliko naporno radite i trenirate potrebno je vašem telu pružiti relaksaciju. Naravno ovaj faktor nije neophodan ali je veoma bitan i primeticete ogromnu razliku ukoliko ga primenite. To podrazumeva da ležete i ustajete uvek u isto ili slično vreme, kako bi se vaše telo naviklo na optimalan ritam koji mu odgovara. Po mogućstvu što ranije. Na taj način mišići će dobiti neophodnu relaksaciju. Da stres smanjite na minimum ili da koristite neke od metoda otklanjanja stresa. On može dovesti do raznih zdravstvenih tegoba kao i do fizičkih deformiteta. Stres stvara napetost u telu i mišićima a to nije dobro za njihovo jačanje i rast. Zategnutost i zgrčenost u mišićima možete otkloniti tretiranjem mišića masažnim rolerima pre treninga kao i zagrevanjem i istezanjem tokom treninga. Takođe je pozitivno da unosite što više tečnosti.

 

Uloga ishrane

 

Obratite pažnju na ishranu. Da biste omogućili razvoj mišića potrebno je da vodite računa o odnosu makronutrijenata i vašem telu pružite ono što mu je potrebno. Nakon svakog treninga mišići su pretrpeli mikro povrede, kao što im je neophodna regeneracija isto tako je potrebno nešto što će ih „nahraniti“. Ukoliko ste pojačali vaše treninge i postali malo agresivniji prema tretiranju vaših mišića onda je neophodno i da jedete više i unosite dovoljan nivo proteina.

 

Možete razmisliti o unošenja kreatina kroz suplementaciju. Kreatin utiče na povećavanje čiste mišićne mase i na unapređenje sportskih performansi. On snabdeva telo neophodnom energijom za mišićnu kontrakciju. Takođe doprinosi uvećanju mišićnih vlakana. Istraživanja ukazuju na to da do mogućnosti povećanja čiste mišićne mase dolazi usled osobine kreatina da ubrza  sintezu belančevina s jedne strane, dok s druge strane sprečava razgradnju proteina. Uticaj kreatina na povećanje mišića se odražava u tome da on utiče na povećanje hidriranosti ćelija.

 

Optimalan trening

 

Tokom samog treninga možete pratiti određene smernice koje vam mogu pomoći da iz mogućnosti razvoja vašeg mišića izvučete najviše. Stoga zagrevajte se u skladu sa tim, pravilno. Nemojte trošiti previše energije prilikom zagrevanja jer ne želite da pospešite katabolizam. Ta energija će vam biti potrebna sa fokusom na određene mišićne grupe. Izbegavajte zahtevne kardio vežbe prilikom zagrevanja. Vaše vežbe možete podeliti u četiri serije, tako što ćete prvu seriju raditi lagano i kontrolisano. Koncentrišite se na kontrakciju mišića koju želite da izazovete. Zadržite, i polako vraćajte nazad. U drugoj seriji povećajte težinu. Potrebno je gradativno povećavati težinu kako bi mišić dobijao impute rasta a ne stagnacije.

 

Takođe radite pokret polako i kontrolisano sa laganim dizanjem i laganim spuštanjem. Obratite pažnju i na disanje. U trećoj seriji povećajte težinu proporcionalno. Ono što želite da postignete u ovoj seriji jeste eksplozivni momenat snage. Stoga, izbacite pokret eksplozivno a vraćajte ga polako i kontrolisano. Stiskajte vaše mišiće tako da osetite kontrakciju. U četvrtoj seriji je potrebno da date sve od sebe. Za najbolje rezultate morate ići do granica izdržljivosti. Forsirajte svoj um i telo da ostvare svoj maksimum. Nakon toga vaš mišić je maksimalno angažovan i tretiran. Tokom takvog treninga uradili ste sve što će pospešiti njegov rast i razvoj a zatim mu je potreban odmor i oporavak.

Ostavite komentar